Tıp dünyasında yaşanan gelişmeler neticesinde açık ameliyatların yerini hem hasta hem de hekim için avantajlar sağlayan kapalı cerrahi teknikler almıştır. Laparoskopik cerrahi olarak da adlandırılan bu yöntemler hemen hemen tüm kanser türlerinde belirli şartların sağlanması durumunda kullanılmaktadır. Kolorektal kanser de kapalı cerrahi teknikler kullanılarak tedavi edilebilecek hastalıklardan biridir.

Kolorektal kanser kalın bağırsakta görülen bir hastalıktır. Kanserleşmiş hücreler, rektum ya da kolon kısmında ortaya çıkabilir. Kalın bağırsakta bulunan polipler ilk aşamada iyi huylu olsa bile zamanla kanserleşme ihtimali yüksektir. Erken teşhis ile henüz kanser ortaya çıkmadan polip temizliği yapılabilir.

Kapalı Kolorektal Kanser Ameliyatının Avantajları

Kapalı kolorektal kanser ameliyatı, kalın bağırsağın anatomik yapısını son derece iyi bilen ve alanında deneyimli bir hekim tarafından yapılmalıdır. Hekim, karın içini detaylı bir şekilde görüntülediği için nereye nasıl bir müdahale yapması gerektiğini son derece iyi bilir. Karnın iç kısmı, karbondioksit verilerek şişirildiği için her noktayı ayrıntılı şekilde görmek mümkündür. Ameliyat sırasında atılan kesiler oldukça küçüktür. Bu nedenle kas dokusuna ya da farklı bir kısma zarar verilmez.

Kapalı kolorektal kanser ameliyatı sonrasında iyileşme süreci açık ameliyatlara oranla çok daha hızlıdır. Bu sayede hasta günlük hayatına çok fazla ara vermek zorunda kalmaz. Kesi yapılan noktalarda ağrı, düşük bir seviyededir. Hastanın müşahede altında tutulması gereken süre ve diğer avantajlar açısından değerlendirildiğinde, kapalı kolorektal kanser ameliyatı her anlamda fayda sağlar.

Kapalı Kolorektal Kanser Ameliyatı Hangi Durumlarda Yapılamaz?

Laparoskopik yöntemler her zaman daha avantajlı olsa da bazı durumlar bu yöntemlerin tercih edilmesine engel olur. Hastada obezite probleminin olması, daha önce geçirilen cerrahi işlemler ya da hastanın kalıtsal hastalıkları nedeniyle ameliyatın açık yapılması gerekebilir. Kapalı kolorektal kanser ameliyatına karar verilen hastalarda operasyon sırasında da açık cerrahiye geçilebilir. Bunun en sık görülen nedeni durdurulamayan kanamalardır. Kalın bağırsak kanseri belirtilerini yaşayanlar ya da daha önceden teşhis konulmuş hastalar, Genel Cerrah. Op. Dr. Özhan Çetindağ ile yeniden sağlıklarına kavuşabilirler.